Методична розробка виховного заходу на тему:
«В людей і в себе віри не втрачаю»
Тема. В людей і в себе віри не втрачаю.
Мета. Познайомити учнів з творчістю поета – земляка
Володимира Варфоломійовича Назаренка,
розкрити витоки його творчої наснаги, показати,
як справжній талант виростає із землі, де він
народився, твориться поезія і пісня. Розвивати
творчу уяву і вміння аналізувати поетичні твори,
прищеплювати естетичні смаки. Виховувати любов
до справжнього мистецтва, до рідної землі, до
свого народу, його священних оберегів.
Методи і прийоми. Розповідь учителя, виступи учнів з
повідомленнями, виразне читання поезій, творче
завдання, виконання пісень.
Унаочнення . Ілюстративний матеріал, виставка творів поета, .
Епіграф . Дарунком долі новий день стрічаю,
Добром для світу білого світаю,
Зажуру й радість бабиного літа
Віночком в пісню щирую вплітаю.
Перебіг виховного заходу
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель Сьогодні ми зустрінемося ще з одним нашим земляком маловідомим поетом Володимиром Варфоломійовичем Назаренком . Він не був членом Спілки письменників, твори його друкувалися лише в місцевій та обласній пресі. На жаль, за життя не вийшла жодна збірка – так склалася його доля.
Але поезія Володимира Варфоломійовича не може не хвилювати серця кожного своєю проникливістю і щирістю. Мабуть, саме через це і взяла до свого репертуару незабутня Раїса Кириченко декілька пісень на його слова і виконувала їх поряд з піснями всесвітньо відомих авторів на своєму ювілейному концерті. Це – «Сонечко любові» та «Святвечір» (музика О.І.Чухрая).
Народився і жив в дорогій його серцю Березовій Рудці, що на Пирятинщині, Полтавської області. Весь Володимир – в його поезії. Йому боліла і одинока, покинута напризволяще старість, і зникаючі з карти України колись багатолюдні села, зарослі бур’янами поля, замулені джерельця і пересохлі ріки. А ще – найстрашніші наші біди: бездуховність, байдужість до людини та її проблем, зруйновані через горілку сім’ї, зламані долі. А як по – дитячому радів зимовій хурделиці, весняному сонечку, «травинці кожній і билиночці», зустрічі із щирими добрими друзями. Болів душею за кожну знедолену чи хвору людину, завжди приходив на допомогу всім, хто прохав її через газету «Сільські вісті», чи по радіо та телевізору. І це з його статками сільського кіномеханіка, а згодом шкільного лаборанта.
Дорогі його серцю односельці – кутківці постають як живі у в його поезіях.
Любов до малої Батьківщини, Березової Рудки і до України, а то і до всього світу вміщувалася в його доброму, чутливому серці. «В людей і в себе віри не втрачаю» - його девіз.
Підступна хвороба зробила неможливим його особисте щастя, про яке він так мріяв, і хотів, щоб всі навколо були щасливі.
Поезія Володимира Назаренка вчить людяності, добра, уваги і поваги до людей.
Творче кредо.
Не прагну я забратись на вершину,
Щоб крикнуть звідти: - „Я, мов, ось який!”
Шукаю у житті свою стежину,
Спішу струмком співучим у низину,
Степам втоляти спрагу в суховій.
Ясний, простий,- та зовсім вже не простий
Неоднозначний всім для сприйняття.
В посмішці добрій і невільній злості,
Разом пекельний грішник і апостол,
В бурхливім морі нашого життя.
Не замикаюсь я в своєму світі
Хатиною самотньою в полях,
Методичну розробку виховного заходу та презентацію до нього можна скачати в каталозі файлів