МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
УРОКУ ЛІТЕРАТУРИ В 6 КЛАСІ
НА ТЕМУ:
«ІГОР КАЛИНЕЦЬ «ПИСАНКИ»
МЕТАФОРИ І ПОРІВНЯННЯ В ТВОРІ»
Тема уроку. Почуття, навіяні поезією “Писанки”. Образ матері. Метафори і порівняння у творі.
Мета уроку. Познайомити учнів з талановитим українським поетом Ігорем Калинцем, його поетичним твором “Писанки”, з’ясувати її ідейно – тематичне спрямування, пояснити особливості назви, визначити реальне і уявне, охарактеризувати образ мами, розвивати творче мислення, культуру зв’язного мовлення, вміння грамотно висловлювати власні думки, почуття, спостереження, враження, формувати естетичні смаки школярів, виховувати любов до поетичного слова, мами – найціннішої людини для кожного; повагу і пошану до творчості І.Калинця.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Обладнання. Портрет І.Калинця, бібліотечка його творів, дитячі малюнки, зразки писанок, вишиті рушники, серветки, дидактичний матеріал (тестові завдання, картки).
Місце проведення. Навчально- комп’ютерний комплекс.
Епіграф уроку. Мучився, але не каявся – і радий з того, що лишився людиною. Поезія допомагає вистояти.
І. Калинець
Поезія Ігоря Калинця – пахощі чарівного євшан – зілля, що навертає нас до рідної землі, до неньки – України.
Н.Кир’ян
Все дороги й дороги, а до матері - стежечка…
В. Коломієць
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
- Діти, давайте зробимо один одному подарунки. Я розпочну і подарую Серьожі сонячний промінчик, щоб він зігрівав його протягом уроку і допомагав працювати.
А Сергій подарує Наташі і так всі ви щось подаруєте своїм товаришам. А Владик уже зробить подарунок і мені.
Метод «Світлофор»
- Діти, ви маєте на партах по три кружечки: червоного, зеленого, жовтого кольорів. Подумайте зараз, як ви підготувалися до уроку. Якщо добре, то зверху покладіть зелений кружечок, якщо не зовсім – то жовтий, якщо не підготувалися – то червоний. Дуже добре, що сьогодні до уроку приготувалися майже всі учні. Тоді розпочинаємо роботу.